«Ақмола облысы білім басқармасының Аршалы ауданы бойынша білім бөлімі Константинов ауылының жалпы орта білім беретін мектебі»  коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Константиновка отдела образования по Аршалынскому району управления образования Акмолинской области» 

СоцСети

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Адам қарым-қатынасының жылуы" тақырыбы бойынша сынып сағаты»

"Адам қарым-қатынасының жылуы" тақырыбы бойынша сынып сағаты»
Мақсаты: оқушылардың қарым-қатынас мәдениеті туралы түсініктерін тереңдету.
Міндеттер:
- этикет ережелері туралы білімді кеңейту;
- қоғамда позитивті қарым-қатынас құра білуді дамыту;
- өзіне және басқаларға құндылық қарым-қатынасты тәрбиелеу.
Материалдар
Дәптерлер, қаламдар, жазуға арналған шағын қағаз парағы.
САБАҚТЫҢ БАРЫСЫ
1. Ұйымдастыру сәті. Шаттық шеңбері.
Мұғалім барлықтарын ортаға шақырады және әрбір қатысушы үшін сыныптастарымен қарым-қатынас қуанышы неде деген оймен бөлісуді ұсынады.
 
Пәнінің мұғалімі. Бүгін сабақта біз қарым-қатынасқа үйренеміз, тек пайдалы білім мен білік қана емес, сонымен қатар жақсы көңіл-күй де аламыз.
"Қарым-қатынас" ұғымын кім ашуға тырысады?
(Қарым — қатынас-білім беру, тәжірибе беру, пікір алмасу мақсатында адамдардың бір-бірімен өзара іс-қимылы. Қарым-қатынас процесінде қарапайым өзара іс-қимылға қарағанда бір-бірімен өз-өздерін ашу болады. Мен саған-өзім, ал сен маған-өзім.)
Пәнінің мұғалімі. Сіздің басқа адамдармен қарым-қатынасыңыз әрдайым табысты бола ма және оң эмоциялар тудырады ма? Қарым-қатынасты үйрену керек пе? Сіз қалай ойлайсыз, бұл не үшін қажет?
(Қарым-қатынас адам сезіну үшін әр адамға қажет.)
Психолог балаларды талқылау барысында адам өміріндегі қарым-қатынас маңызды рөл атқарады және қарым-қатынас адамға пайда мен қуаныш әкелу үшін үйрену керек деген қорытындыға шақырады.
2. Оқу ақпараты
Мейірімділік, сезімталдық және әдептілік адам қарым-қатынасының негізі болып табылады. Сыртынан адамның бұл қасиеттері оның айналасындағыларға сыпайы қарым-қатынаста көрінеді. Сыпайылық тек сөздерден ғана емес, Тонда, қимылда, мимикада да көрінеді. "Сәлеметсіз бе", "рахмет", "өтінеміз" және басқа да сөздер сыпайы болуды тоқтатады және қорлауы немесе ренжуі мүмкін.
Сыпайылық танысы мен бейтаныс адамдарға, үлкен және кіші үйде, мектепте, көшеде, қоғамдық орындарда көрсету қажет.
Сыпайылық-бұл ең алдымен адамның басқа адамдарға деген ізгі көзқарасы.
2. Притчаны оқу
Алма бағы
Заманауи көзқарас
1. Көршінің мінез-құлқын қалай сипаттайсыз? 2. Сіз жасадық орнында жаңа үй иесін жауап қылықтары көрші? 3. Тарихты аяқтаңыз.
Ескертпе
3.Оң пікір (дәйексөз)
Адамның ұлы игілігі-қарым-қатынас.
М. Аврелий
Шығармашылық қызмет. Дәптерде өзін-өзі тәрбиелеу бағдарламасын жасау.
Өзін-өзі тәрбиелеу бағдарламасы.
Сіздің бағдарламаға не енгізесіз?
"Тәрбие туралы" мәтінмен жұмыс.
Өмірде барлық жағдайларға ережелер жасау мүмкін емес. Өмір қиын, бірақ адам бала кезінен басқаларды құрметтеуге үйренсе, оны құрметтейді.
Жағдайлармен жұмыс бет 87
5.Шығармашылық қызмет,топтық жұмыс
1. Оқушының шығармасын оқыңыз. Адам мәдениеті адамдардың қарым-қатынас процесіне сенімділік пен шынайылықты енгізеді деп айтуға бола ма? Неге сіз ойлайсыз? Өз ойларыңызды жазыңыз.
Көптеген адамдар мінез-құлық мәдениеті адамдардың өзара қарым-қатынасында ғана көрінеді деп санайды. Менің ойымша, бұл ұғым әлдеқайда кең және ол тек сыпайылықпен шектелмейді. Фантиканы көгалға емес, урнаға тастаңыз-бұл мінез-құлық мәдениеті. Тазаланған жерде емес, қоқыс тастайтын жерде таза. Ал егер Біз таза және тәртіппен өмір сүргіміз келсе, онда ең алдымен өз міндеттерін нашар орындайтын сарайшыдан емес, өзінен бастау керек.
"Адамдар саған қалай қарайтынын қаласаңдар" - балалық шақтан бұл сөйлемді қайталайды және жасырын мінез-құлық ережелерін үйретеді. Бұл фразада мінез-құлық мәдениетінің мәні бар. Біз Өзгелер бізге дөрекі және дөрекі болған кезде жақсы көрмейміз,бірақ өздері мәдени емес адамның амплуасына жиі барамыз. Дөрекі адам сізге тіпті жақсы бірдеңе айтқысы келмейді деп келісесіз,себебі жауап ретінде Сіз жақсы ештеңе естімейсіз.
Мұндай позицияны жиі кездестіруге болады: бұл менің кінәсім емес. Мысалы, көптеген адамдар өз көліктерін ереже бойынша емес, сондай-ақ оларға ыңғайлы, бұл біреуге кедергі келтіруі мүмкін деп ойламай-ақ отырады. Жауап ретінде мұндай адамдар былай дейді: "Үкімет қалыпты тұрақ Жасасын". Бірақ сол адам ертең машина сынса, ол автобусқа барады. Жақын әже тұрады, ол оған жол бермейді. Жоқ, үкімет көлікте қарт адамдар үшін резервтелген орындар жоқ деп кінәлі емес. Егер адамның ар-ожданын ұйықтаса, ол әлі де егде әйел сезінеді, өйткені оған ыңғайлы отыру-демек, ол жол бермейді.
Біз біреуді өмірге бет бұрғанымызды мойындау керек, және өзін ақтауға тырысамыз, дұға, басқа біреу кінәлі, бірақ біз өзіміз емес. Ал қандай айырмашылық, кім кінәлі? Неге жай ғана мейірімді болуға, басқаларға көмектесуге, сыпайы болуға болмайды? Өйткені бұл әлдеқайда оңай және жақсы. Біз басқалардың осы вирусын жұқтырып, өзімізді мәдениетсіз ұстаймыз, ешкім жеңе алмайды.
Мінез-құлық мәдениеті бірінші кезекте адам ішінде болуы тиіс. Егер ол "жақсы" деген не және "жаман" деген не арасында шеңберлер жуылатын болса, онда ол адамдарда да басқаларды ойламай, өзін бейберекет етеді. Әрқайсымыздың басында орнату керек – егер Мен жақсы істесем, онда мен бақытты боламын. Шын мәнінде, өзгелерге қайырымдылықпен қарайтын адамдар бақытсыз болып көрінбейді. Бұл адамдардың өмірінде бәрі жақсы.
Жақсы және жаман әрекеттер ізсіз өтпейді. Егер өз іс-әрекеттеріңіздің алдында біз олардан бірдеңе өзгереді ме деп ойлайтын болсақ, онда әлем мейірімді болады. Сіз тазалықты тез бастай аласыз. Ол қуанышты және оңай еңбек етеді. Әжеге автобуста орын беріп, сіз көңіл-күйіңізді тек Оған ғана емес, сонымен қатар өзіңізге де көтересіз, өйткені басқа адамдар сізді риза сезінеді.
Айдос П.
Артқы 2 және сіз Дағыстан ақыны Расул Гамзатовтың өлеңін оқасыз. Ақын қандай қарым-қатынас сапасы туралы айтады?
Жауабы бар
"Вон адам, сіз ол туралы не айтасыз?»
Жауап берді дос, иық:
"Мен бұл адаммын,
Бұл про оған жақсы білемін?»
"Вон адам, сіз ол туралы не айтасыз?»
– мен басқа досымнан сұрадым.
"Мен бұл адаммын,
Бұл туралы не айта аламын?»
3. Қазіргі адам өміріндегі қарым-қатынас мәдениетінің маңызы туралы пікірталас үшін сұрақтар құрыңыз.
3. Тақырыбы бойынша жұмыс
Пәнінің мұғалімі. Қарым-қатынаспай өмірді елестету қиын, ол біздің өмірімізге ерте кіреді. Егер біз кіммен және қалай қарым-қатынас жасайтынымызды сараптайтын болсақ, онда қарым-қатынас бізге жиі қиындық туғызатыны түсінікті болуы мүмкін. Ойландыңыз, неліктен?
Көптеген зерттеулер адамдар арасындағы жанжал көбінесе қарым-қатынас мәдениетінің жоқтығынан туындайды. Ұрыс кезінде адамдар басқаларды жиі айыптайды.
Тест-ойын " сізбен қарым-қатынас жасау жақсы»
Пәнінің мұғалімі. Аламыз ба, біз қарым-қатынас, жақсы біледі, сол, кім, біз араласамыз. Мектепте Сізге үнемі өз сыныптастарымен сөйлесуге тура келеді. Сіз қарым-қатынаста қандай екенін тексерейік.
Ол үшін балаларға жазуға арналған шағын парақтар (бұл парақтар саны топтағы адам санына тең) таратылады, онда олар әр оқушы үшін тиісті балл жазады. Баллдардың толық жазылуы тақтада жазылған.
+ 2-сізбен қарым-қатынас өте жақсы;
+ 1-Сіз ең қарапайым адам емес;
0-білмеймін, Мен сізбен аз сөйлесемін;
- 1-сенімен кейде жағымсыз қарым-қатынас;
- 2-сізбен сөйлесу өте қиын.
Әрбір парақ жинақталады және артқы жағында жазбаға арналған адамның аты жазылады. Барлық жазбалар қорапқа жиналады және психолог оларды "адресаттарға" таратады.
Пәнінің мұғалімі. Егер нәтижелер сізге ұнамаса, онда ренжітудің қажеті жоқ, ал бәрі сіздің әрқайсыңызға байланысты екенін есте сақтаңыз. Егер біз басқалармен қалай сөйлесуді білмейміз, онда біз бақытсызбыз. Қарым-қатынасты үйренуге болады, бірақ ол үшін тілек қажет. Қарым-қатынас өнерін меңгеріп, өзіңізбен жұмыс істеу керек. Бірге қарым-қатынасқа үйренеміз.
Сахналау
Оқушылар үш топқа бөлінеді. Әр топ ойнату үшін ұсынылған бір жағдайды алады.
Пәнінің мұғалімі. Ұсынылған жағдайларда оқиғалар барысын баяндаңыз. Олар бойынша көріністерді ойнаңыз.
Сіз спорттық жарыстарда бірінші орынға ие боласыз деп елестетіп көріңізші. Сіздің достарыңыз ештеңе білмейді. Бұл туралы оларды хабардар етіңіз.
Сізде қуанышты оқиға бар. Сіз өз бақытыңызды жасыра алмайсыз. Жақын сыныптас бір нәрсе бар.
Сіз орын алған сәтсіздіктерге көңіл бөлдіңіз. Сыныптасыңыз сіздің жетістігіңіз туралы айтып береді.
Түйіндеме
Қарым-қатынас құндылығы әр адамға өз жанының жылуымен бөлісуге мүмкіндік береді.
Қарым-қатынас адам үшін құнды, ол оны барлық жерде сүйемелдейді, бірақ адам өз сөздері мен іс-әрекеттері үшін жауапкершілікті түсінген кезде ғана жағымды болады, ол кіммен қарым-қатынасқа түскенін құрметтеген кезде, сырттан өзін көре алатын кезде. Сондықтан адам қарым-қатынасының жылуын сақтауға көмектесетін мейірімділік, қайырымдылық сияқты қасиеттерді дамыту маңызды.
Жаңартылған күні: 22.01.2020 16:33
Құрылған күні: 09.06.2020 12:56

Текст